Magyarországon nem beszélhetünk tisztán könyvterjesztőről, mert a szerepek nagyon összemosódtak. Egy-két kisebb cégtől eltekintve a könyvterjesztők tulajdonában kiadók vannak. Ennek gazdasági okait egy másik posztban majd kifejtem. (Röviden: az 50-55%-os könyvértékesítési jutalék házon belül marad.)
Találd meg itt a saját könyvedet!
Azonban vizsgáljuk meg, hogy milyen hatással lehet a piacra a könyvterjesztők ilyen arányú terjeszkedése.
Képzeljük el, hogy van egy pékségünk, ahol mi a bolt mögött egy kisebb mennyiségben saját pékárut gyártunk. Emellett természetesen értékesítjük a piac népszerűbb termékeit is. Nincs nagy boltunk. A bejárattal szemben a pénztárnál van egy kínálópult, a pénztáros mögött két nagyobb polc és tőle jobbra még négy. Hova fogom a saját pékáruimat tenni? Természetesen a pénztáros mögé és a kínálópultba jól látható helyre. A többit pedig oldalra vagy alulra. Sőt miután észrevettem, hogy jól fogy a fahéjas csiga, amit én nem gyártok, holnap már én is sütni fogom és megy szépen a kínálópultba. A következmények és a folytatás egyszerű…
Ha bemegyünk bármelyik nagy könyvterjesztő hálózat könyvesboltjába, akkor hasonlókat fogunk tapasztalni. A kis kiadók veszélyben vannak és sokkal nagyobb szerep jut a saját személyes értékesítésnek, vagyis a szerzői kiadásnak.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.