Nagyon nehéz eljuttatni a célközönségednek a könyveket. Ráadásul ez az esetek többségében a relatív magas hirdetési költségek miatt kockázatos vállalkozásnak is tűnik. Ebben szeretnénk egy kicsit segíteni és összehasonlítani a lehetőségeket.
Három hirdetési módot hasonlítunk össze. Facebook kampány, Google kampány és könyvesbolti kiemelés. Az első kettő online alapú hirdetéseknél könnyebb dolgunk van a pontos mérésekkel. A kampányok végén a statisztikából egyszerűen láthatjuk, hogy a hirdetésünket hány ember látta és abból hányan kattintottak rá. Mivel a könyvesbolti kiemelésnél ez a módszer annyira nem pontos, ezért egy átlagszámot veszünk, melyet az alábbi módon számoltunk ki:
A könyvesbolti kiemelés egy hónapja alatt 6 könyvesboltban kerül kiemelésre a könyved. Ez összesen 180 napot jelent. (6 bolt * 30 nap) Egy boltban átlagosan napi 150 vásárló biztosan megfordul és tételezzük fel, hogy annak a 40%-a elmegy a kiemelt polcok mellett. Így könnyen kiszámíthatjuk, hogy a könyvedet potenciálisan 10.800 ember látja és kézbeveheti.
A Facebook és a Google hirdetéseknél is a kattintás és a megtekintések árából származó átlagárat vettük. Fontos megjegyezni, hogy Facebook esetében nem poszthirdetésről van szó, hanem egy külső hivatkozás, weboldal reklámozásáról.
Kattintás = kézbevettem a könyvet
Megtekintés = láttam a polcon, elmentem mellette
Szeretnéd használni a leghatékonyabb hirdetési formát? Kattints ide!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.