Hogyan népszerűsítsd a könyved íróként?

Sokan írtátok már, hogy a szerzői kiadás egyik legnehezebb része az íróknak a marketing, azaz, hogy hogyan népszerűsítsék, juttassák el az olvasókhoz a könyveiket. Tény, hogy nem a világ legegyszerűbb dolga, de azért ha pár tanácsot szem előtt tartasz, könnyebbé teheted a saját dolgodat.

 20749386_ml.jpg

 

1. Építsd ki a saját netes jelenlétedet

A legolcsóbban és leghatékonyabban a hangsúlyos netes jelenléttel érheted el az olvasóidat. Legyen egy saját weboldalad, ami rólad, mint íróról szól és egy blogod, amire rendszeresen írsz kis cikkeket a könyvedről, az írás folyamatáról, személyes gondolataidról. És természetesen aktívnak kell lenned íróként a közösségi oldalakon, mert ott a legkönnyebb felvenni a kapcsolatot az olvasókkal. Legyen saját rajongói oldalad, amit naponta legalább háromszor frissíts valamilyen tartalommal, blogposztokkal, írásról idézetekkel, képekkel. A legfontosabb, hogy világos legyen számodra a saját könyved célközönsége, hogy utána jól tudd elhelyezni a nekik szóló tartalmakat.

 

2. Készíts hírlevelet

Az oldaladon legyen lehetőség, hogy az olvasóid feliratkozzanak hírlevélre, amiben tudod őket informálni, ha új blogposzt jelenik meg és persze arról, ha megjelenik a könyved. Érdemes a hírlevélben összekapcsolni a különböző felületeket, amiken jelen vagy, mindig írd bele a Facebook oldaladat, Twitter csatornádat, blogodat… A leveleket gyakrabban nézik az emberek, így jobb eséllyel eljut hozzájuk egy-egy új információ rólad és a könyvedről.

 

3. Keress megjelenési lehetőségeket

Kutasd fel a nagy blogokat, újságokat, amik a könyved témájához illenek. Írj nekik a könyvedről és ajánld fel, hogy ingyen írsz nekik egy vendégcikket a témában. És érdemes egy keveset rákölteni a marketingre - például Facebook hirdetésekre -, hogy minél szélesebb közönséghez érjenek el az információk a könyvedről.

 

4. Minden nap kezdj marketinggel

Ahogy azt szokták az íróknak tanácsolni, hogy a cél érdekében minden nap ültessék le magukat írni, ugyanilyen tudatosan kell minden nap a marketinggel foglalkozni. Tűzd ki magadnak, hogy napi 15 percet rászánsz és csak azzal foglalkozol, hogyan szólítsd meg az olvasókat, mit és hova írj, milyen tartalmat tegyél a közösségi média oldalaidra, blogodra, oldaladra vagy hogy kit keress fel, aki segíthet az információ terjesztésében.

 

Talán az a legfontosabb tanács a marketingről, hogy folyamatosan dolgozz rajta. Legyél rugalmas, mindig próbálkozz valami újjal, mert lehet, hogy az egyik megoldás nem hoz eredményt, de a másik majd bejön neked. A marketing egy olyan dolog, aminek sosincs vége igazán.

A bejegyzés trackback címe:

http://szerzoikonyvkiadas.blog.hu/api/trackback/id/tr8612465627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.