Romantikus könyvet írsz? Íme pár tanács.

Leigh Michaels egy egész könyvet szentelt annak, hogy segítsen az íróknak főként romantikus regényeket írni, On Writing Romance címmel. Ebből a könyvből foglalta össze, hogy mennyire fontos és alapkérdés az, hogy milyen fő vezérfonalat választunk a történetnek, hiszen erre kell felhúzni egy egész regényt. Ha ez az alapötlet nem elég erős, akkor a könyv sem lesz túl ütős.

 16270654_l.jpg

A legtöbb ember számára Michaels szerint az írás egyáltalán nem csupa móka és kacagás, hanem kemény munka, amit meg is kell tervezni tudatosan, ahogy minden más feladatot.  Az első és alap dolog kell legyen, hogy olyan témát válassz a könyvednek, amiről tényleg akarsz is írni. Ez általában az a fajta könyv, amit a legjobb szeretsz olvasni. Nehéz egy olvasmányos könyvet írni, ha mondjuk utálod a saját szereplőidet vagy olyan korban helyezed el őket, ami számodra unalmas, esetleg mindenki túl udvarias egymással neked a történetben.

Mégis, az írók gyakran esnek abba a hibába, hogy olyan romantikus történetet akarnak írni, amit személy szerint egyáltalán nem kedvelnek, csak azért, mert jelenleg hasonló sztorik vezetik az eladási listákat. A probléma ezzel az, hogy még ha be is fejezik a könyvet, abban érződik a lelkesedés hiánya, ezt pedig nem szeretik az olvasók. Viszont ha teljes szívedből szereted a saját sztoridat, akkor sokkal sikeresebb lesz a könyved, legalábbis te magad sokkal nagyobb elégedettséggel nyújtod át az olvasóknak. Ezért kulcsfontosságú, hogy az alapötlet, alapsztori, vezérfonal olyan legyen, amibe szívedet-lelkedet bele tudod adni.

Nem mindenki lesz bestseller író, nyilván, de az ilyen szerelemből írt könyveknek sokkal nagyobb az esélye, hogy sikeressé váljanak. Michaels azt javasolja,  hogy mielőtt belevágsz egy regény írásába, a történet fő irányának kiválasztása előtt tedd fel magadnak ezt a négy kérdést:

1. Olyan történet ez, amit meg tudsz írni? Megvan hozzá a tapasztalatod, átérzed, megérted, bensőséges hangvételben át tudod adni az olvasóknak? 

2. Biztos vagy magadban? Megvan minden rálátásod a korra, témára, háttérre, ami kell a történetedhez, hogy hiteles legyen?

3. Milyen akadályokat kell legyőznöd majd írás közben? Hol tudsz információt találni, kutatni, ha szükséges a történethez?

Ha például egy orvosi thrillert akarsz írni, aminek a főszereplője egy orvos, de nem dolgoztál még egészségügyben, akkor elég sok kihívással nézel majd szembe. Meg tudod persze írni, de csak akkor, ha hajlandó vagy ellenőrizni a tényeket, kifejezéseket, hogy a valóságban hogyan beszélnek egymással az orvosok, hogy hiteles legyél. Bele tudsz tenni ennyi időt és energiát?

18358757_1656955220985360_3943541744445197643_o.png

Közben pedig ne olyan sztorit válassz, ami sokkal könnyebbnek tűnik, ha nem szereted az olyan fajta könyveket. Például úgy tűnhet, hogy kamasz szerelmes regényt könnyebb írni, pedig ha nem vagy otthon a fiatalok világában, akkor ugyanolyan nehéz lehet számodra, mint az orvosi sztori.

4. Hogyan tudod úgy alakítani a történetet, hogy könnyebben vedd az akadályokat?

Ha mondjuk mindenáron az orvosi thrillert akarod megírni, de nem vagy biztos magadban, hogy jól bele tudsz helyezkedni egy orvos karakterébe, akkor fontold meg, hogy főszereplőnek - akinek a nevében írsz - inkább egy laikust válassz. Így is tisztában kell lenned szakszavakkal, de könnyebbé válik a párbeszédek és helyzetek leírása, mert nem szükséges az orvos szempontjából elmesélned a történetet. 

A bejegyzés trackback címe:

http://szerzoikonyvkiadas.blog.hu/api/trackback/id/tr7312494593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.