Kerüld el ezt az öt hibát egy regény írása közben

James Scott Bell bestseller író, aki közben szerkesztőként is dolgozik, így már több száz kézirathoz volt szerencséje. A tapasztalatai alapján szedte össze azt az 5 legnagyobb hibát, amiket ha elkerülsz, sokkal izgalmasabbá teheted a könyved.

trumbo.jpg

 

1. Boldog emberek egy Boldog helyen

A leggyakoribb problémák egyike, amikor az első fejezet bemutatja a szereplőket, akik tökéletesen boldogok a saját kis átlagos életükben. Az író azt gondolja, hogy ha jó emberek csinálnak jó dolgokat a könyv elején, akkor az olvasók jobban együttéreznek majd a szereplőkkel, amikor azok bajba keverednek később. De az olvasókat igazából a cselekmény, a probléma, a veszedelem és a kihívás érdekli. Az első oldalakon ezért izgalmakat kínálj nekik, ne boldogságot. A bajkeverés a munkád.

2. Félelem nélküli világ

A legjobb regények a halálfélelemmel tartják fogva az olvasót. Még a romantikus regényekben is. A halál bekövetkezhet fizikailag, ami nyilván a thrillerekbe való inkább. De előfordulhat, hogy egy karrier halálaként jelenik meg a könyvben, mint amikor például egy rendőr olyan ügyet kap, amit ha nem sikerül megoldania, véget ér a karrierje. Vagy a házas politikus szerelembe esik a fiatal kolléganővel. És lehet a halál pszichológiai is, például ha a szerelmeseknek fel kell adniuk saját magukat a kapcsolat kedvéért. Mindegy, melyik fajta halált használod, érdemes korán beilleszteni a történetbe és végig lebegtetni a szereplők feje fölött.

3. Nyúlós párbeszédek

A párbeszédeken keresztül lehet a legkönnyebben jobbá tenni a történetet. A feszes, feszültséggel teli párbeszédek a magabiztosság benyomását keltik az íróról. De ha szétterjednek, mint az olvasztott sajt, akkor épp az ellenkező hatást éred el. A profi párbeszédek tömörek, konfliktust tartalmaznak és minden karakter felismerhető bennük egyedi hangvétele miatt akkor is, ha nem írod oda, hogy ki mondta az adott mondatot.

4. Kiszámíthatóság

Az olvasók szeretnek aggódni a szereplők krízisei miatt. Körömrágva akarnak izgulni, hogy mi vár a főhősre a következő sarkon (legyen az lelki vagy fizikai kihívás). Ha az olvasó számára kiszámítható a történet, akkor nem fog aggódni és nem köti le a könyv. Minden fejezetbe tervezz váratlan eseményt, hogy fenntartsd az érdeklődést.

5. Elveszett szerelem

Egy könyv írása nagyban hasonlít a szerelemhez, az első fejezet lehet a nászutad, de egy idő után szükséged lesz párterápiára, mert elveszítheted a lelkesedésedet a saját műved iránt. Azon a ponton, amikor ez megtörténik, a történet is kiüresedik. Ilyenkor mit lehet tenni? Az egyik legjobb megoldás, ha elmúlik a szenvedély, hogy a főhősödet sokkal mélyebben megismered. Áss le a karakter legmélyére, gondold át, milyen volt 16 évesen, milyen fontos esemény történt vele gyerekkorában, kibe volt szerelmes, ki törte össze a szívét. Írd le magadnak az életének apró részleteit. Ugyanezt tedd meg az ellenségeivel és a mellékszereplőkkel, mert miután ezzel végzel, biztos, hogy újra beleszeretsz a saját történetedbe és teljes lelkesedéssel tudod folytatni, ahol abbahagytad.

A bejegyzés trackback címe:

http://szerzoikonyvkiadas.blog.hu/api/trackback/id/tr9312574671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.