Egyszerű írásgyakorlatok tizenkét napon keresztül

Minden nap tökéletes nap arra, hogy a lehető legjobb írás szülessen tőled, de néha a kreativitásodnak, ihletednek kell egy kis lökés, hogy valóban formába lendüljön. Kövesd ezt a tizenkét napos programot, aminek a végén egy fantasztikus történet gazdája leszel úgy, hogy naponta alig fél órát töltesz írással.

 program.jpg

Tanulj a legjobbaktól: Geoff Dyer 9 tanácsa íróknak

Geoff Dyer könyveit 24 nyelvre fordították le és számos irodalmi díjat besöpört már velük. A kortársai úgy emlegetik, mint az élet legnagyobb kritikusát, aki a ma élők között az egyik legeredetibb hangvételű író. A The Guardiankérdezte meg tőle, mit tanácsolna azoknak, akik szeretnének könyvet írni.

dyer.jpg

Ezt a 3 dolgot kell tenned, hogy NE készüljön el a könyved

Rengeteg módon tudunk nem megtenni valamit. Rendkívül kreatívan találunk menekülő útvonalakat, ha írásról van szó, legtöbbször csak azért, mert félünk a kudarctól és visszautasítástól. James Scott Bell - többek között a Plot & Structure bestseller írója - ironikusan megírta, hogy mit tegyünk, ha nem szeretnénk, hogy elkészüljön a könyvünk, amivel persze a kezünkbe adta a megoldás kulcsát is, hogy mit tehetünk azért, hogy befejezzük a sztorinkat.

coffee.jpg

Csak juss el a könyved végéig

Martin Amis csupán 24 éves volt, mikor első, The Rachel Papers című könyvét megírta. A legendás író, Kingsley Amis fiaként, apja árnyékában kellett bebizonyítania, hogy érdemes az elismerésre. 1984-ben futott be a Pénz: Búcsúlevél című könyvvel, majd 1991-ben Booker-díjra jelölték az Időnyíl könyvért. A tanácsait egy angol irodalom órán mondta el az egyetemi hallgatóknak, egyikük pedig publikálta az elhangzottakat a Thought Catalouge magazin hasábjain.

martin-amis.jpg

Szeretsz fordítani? Pályázz!

A nyár teljes erővel tombol és az íróink, olvasóink többsége a vízparton tölti az idejét, hátradőlve nyugágyában, egy jó kis könyvvel a kezében. Vagy egy kézirattal, amellyel bőven akadna még munka. 

Nem igaz? 

Mi azonban most sem tétlenkedünk és találtunk nektek egy remek pályázatot, amelyre pont most nyáron lehet készülni annak, aki mégsem tudott elutazni, ezért szívesebben húzódik be egy könyvtár hűvősébe, a fordítani való idegen nyelvű szöveggel. 

Mivel van még több, mint egy hónapotok, hogy elkészüljetek a pályázattal, most még belevethetitek magatokat a munkába, főként azért, mert rangos zsűri bírálja el azt. 

A műferdítéseiteket, akarjuk mondani műfordításaitokat, aztán hozzátok hozzánk és mi örömmel kiadjuk könyv formájában. 

Fordításra fel! 

muforditoi_palyazat_2.jpg

Ezt soha nem fogod kipróbálni!

Egy ilyen cím után azt gondolnád, hogy valami nagy butaságot fogunk írni, olyan stratégiát, amit épeszű ember nem próbálna ki. Pedig valójában olyan stratégiát hoztunk Nick Thackertől, a Lifehack magazin szakértőjétől, amit nagyon is érdemes kipróbálni, csak épp a tapasztalatai szerint nagyon kevesen adnak esélyt és élnek vele a valóságban.

63590496_l.jpg

Mitől lesz egy sztori hiteles az olvasó számára?

Egy jó regényben a narrátor új valóságot, világot teremt. Hogyan veheti fel a harcot egy könyv a valósággal, hogy átéljük benne a szereplőkkel történő kríziseket vagy akár érezzük, hogy mit isznak, esznek, milyen a levegő illata? Mindez leginkább a narrátoron múlik, a történet mesélőjén, aki a saját hangján, stílusában nemcsak azt mondja el, mi történik a történetben, hanem egy új valóságot teremt, egy olyan világot, amit az olvasók elhisznek és érdekesnek találnak. Ahhoz, hogy ez tényleg így legyen, hogy sikeresen meggyőzze a narrátorod az olvasót, három kritériumnak meg kell feleljen.

 booklife.png

Gyors és hatékony marketing tipp íróknak

A Codex Group által végzett felmérésben 21.000 könyv születését és utóéletét vizsgálták. Az eredményben azt találták, hogy a legvonzóbb az olvasók számára egy író weboldalában az, ha felajánl különleges, ingyenes és még kiadatlan tartalmakat az arra látogatók számára. Lehetnek ezek a letölthető tartalmak novellák, kihagyott fejezetek, eltérő befejezések, bármi, ami kapcsolható a már megjelent vagy megjelenés előtt álló könyvhöz. A kutatásból az is kiderült, hogy ez a fajta többlet tartalomért áhítozás főleg a nőkre jellemző.

read2.jpg