Hogyan teszik tönkre a piacot a könyvterjesztők?

Magyarországon nem beszélhetünk tisztán könyvterjesztőről, mert a szerepek nagyon összemosódtak. Egy-két kisebb cégtől eltekintve a könyvterjesztők tulajdonában kiadók vannak. Ennek gazdasági okait egy másik posztban majd kifejtem. (Röviden: az 50-55%-os könyvértékesítési jutalék házon belül marad.)

58364683_ml.jpg

Találd meg itt a saját könyvedet!

Azonban vizsgáljuk meg, hogy milyen hatással lehet a piacra a könyvterjesztők ilyen arányú terjeszkedése.

Képzeljük el, hogy van egy pékségünk, ahol mi a bolt mögött egy kisebb mennyiségben saját pékárut gyártunk. Emellett természetesen értékesítjük a piac népszerűbb termékeit is. Nincs nagy boltunk. A bejárattal szemben a pénztárnál van egy kínálópult, a pénztáros mögött két nagyobb polc és tőle jobbra még négy. Hova fogom a saját pékáruimat tenni? Természetesen a pénztáros mögé és a kínálópultba jól látható helyre. A többit pedig oldalra vagy alulra. Sőt miután észrevettem, hogy jól fogy a fahéjas csiga, amit én nem gyártok, holnap már én is sütni fogom és megy szépen a kínálópultba. A következmények és a folytatás egyszerű…

Ha bemegyünk bármelyik nagy könyvterjesztő hálózat könyvesboltjába, akkor hasonlókat fogunk tapasztalni. A kis kiadók veszélyben vannak és sokkal nagyobb szerep jut a saját személyes értékesítésnek, vagyis a szerzői kiadásnak.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szerzoikonyvkiadas.blog.hu/api/trackback/id/tr158932026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.