Látszódj, hogy lássanak! - A közösségi média ereje II.

Az első részben abból kaphattatok ízelítőt, hogy miért fontos, hogy jelen legyetek a közösségi oldalakon, legfőképpen a Facebook-on és eljutottunk a regisztrációig.

 38435864_ml.jpg

 Jelen bejegyzésből megtudhatjátok mi a következő lépés a közösségépítés folyamatában, hiszen ez egy hosszabb folyamat, melynek sosem lesz vége, mivel a folyamatos kapcsolattartáson és a frissülő tartalmakon van a hangsúly, mely által újabb és újabb célközönséget érünk el és egy kiterjedt közösség részévé válunk.

A regisztráció lezárásával eljutottunk oda, hogy a profilunkat kialakítsuk.

El kell dönteni/ki kell alakítani:

  • Mennyit szeretnénk mutatni a nyilvánosságnak, ez fontos döntés, hiszen később már nehéz visszakozni, ha túl sokat mutattunk, de ennek az ellentettje sem jó, hiszen akkor mesterkéltnek tűnhetünk. Szerencsés egy szabályt lefektetni és követni azt, mely által egy arany középúton egyensúlyozhatunk.
  • Névjegy feltöltése, itt célszerű megadni az elérhetőségünket és az weboldalunk/blogunk nevét, ha van
  • Lehetőségünk van a saját könyvünk megrendelésének lehetőségéről adatokat felvinni, hogy az olvasók könnyebben tudják elindítani a direkt rendelést. A vállalkozó kedvűek megadhatják a várost ahol élnek, a születési dátumukat, de ez természetesen nem kötelező.
  • Érdemes lehet 1-2 profilképet feltölteni (magunkról, a könyvről)
  • Szeretnénk-e magunkról képet feltölteni a profilunkba, vagy egy ránk jellemző képet használunk inkább, válasszunk megfelelő, ránk jellemző borítóképet – ezek fontos első döntések, hiszen az olvasó ezzel fog találkozni először, amikor az oldalunkra látogat
  • Kizárólag a saját könyvünkről szeretnénk megosztani információt, vagy van olyan író/kiadó/blogger ismerősünk, akit szintén szeretnénk esetleg időnként megjelentetni az oldalunkon, mely által színesebbé tesszük a profilunkat is, ezáltal elkerüljük az ellaposodás lehetőségét. Természetesen mi döntünk és felelősséggel tartozunk az olvasóinknak, ezért itt is érdemes előre kialakítani egy koncepciót
  • Törekedjünk a rendszerességre, naponta 1-2 bejegyzés
  • Bátran használjuk a tetszik/követem gombokat, hiszen gyakran a meglátogatott oldal szintén visszajelöl és ezáltal olvasókat szerezhetünk. Érdemes a profilunkba vágó oldalakat jelölni, mint például írók, bloggerek, kiadók stb.

Milyen a jó első bejegyzés?

Lényegre törő és informatív, de nem túl hosszú, hiszen a közösségi oldalakon egy gyorsabb interakció elérése a cél. A túl hosszú facebook bejegyzést egyszerűen át fogják pörgetni az olvasók, nem fogjuk elérni a kívánt hatást.

Üdvözöljük az olvasót és vigyünk bele némi személyeset az első bejegyzésbe, valamint írjunk pár sort a már megjelent könyvünkről, vagy az éppen folyamatban lévő munkánkról. Célszerű a bejegyzéshez képet is csatolni, ami figyelemfelkeltő hatással bír és vonzza a tekintetet.

Ezt követően vélhetően megérkeznek az első látogatók, mint a korábbi bejegyzésben írtam a baráti körünkből, de aggodalomra semmi ok, hiszen valahol el kell kezdeni és így épül a szociális háló ismerősről ismeretlenre ugorva.

Inspiráló facebook írói oldalak, nekik már sikerült, én már követem őket, kövesd Te is a példájukat!

  1. R. Kelényi Angelika:

https://www.facebook.com/Angelika.R.Kelenyi/?fref=ts

Borsa Brown:

https://www.facebook.com/borsa.brown.3?fref=ts

J.K. Rowling:

https://www.facebook.com/JKRowling/?fref=ts

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szerzoikonyvkiadas.blog.hu/api/trackback/id/tr718932638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.