Hogyan használd az Instagramot íróként?

Amikor self-publishinggel, azaz szerzői kiadással adod ki a könyved, akkor az azt is jelenti, hogy a könyv népszerűsítését, marketingjét is te magad végzed. Ma a közösségi médiában rengeteg lehetőség rejlik, amit csak jól kell használni, hogy minél több emberhez eljuttasd a könyved hírét. Lorna Sixsmith író, közösségi média szakértő például az Instagramot használja előszeretettel, mert ott vizuálisan könnyen megragadható az emberek figyelme. Az ő tippjei közvetkeznek, hogy minél jobban ki tudd használni az Instagram nyújtotta lehetőségeket.

46656418_ml.jpg

Képek a könyvről

Egyértelmű, hogy egy képmegosztón képeket kell megosztani, ha pedig a könyvedről teszel fel fotót, akkor célszerű a borítóját tálalni a követőidnek. A legjobb, ha már akkor elkezded posztolgatni a képeket róla, amikor még nem döntötted el, milyen lesz a borítója és megkérdezed az embereket, hogy nekik melyik borítóterv tetszik a legjobban. Amikor már megjelent a könyv, akkor pedig az a tapasztalat, hogy több kommentet kap az a kép, amin a könyv egy könyvesbolt polcán van lefotózva. Úgy tűnik, hogy a követők drukkolnak a szerzőknek és velük örülnek, amikor találkoznak nyílt színen a könyvükkel.

 
http://admin.konyvaruhaz.info/media/files/1-uHahI4pgXsugvuqtVv8EDg.png

Témába vágó fotók

Az én könyvem a farmer életről szól, így elég könnyű dolgom van, amikor találnom kell egy témába vágó fotót az Instagramra. A saját farmunkról posztolt fotók nagy sikert érnek el mindig a követők körében. Nem épp művészi képek ezek, de szerencsémre pár app segít, hogy kicsit szebbé tegyem őket.

Az is jó megoldás, ha olyan helyeket fotózol le, amik inspirálnak a történet írása közben vagy akár a saját dolgozó környezetedet is posztolhatod. Szinte minden interjúban elhangzik egy író felé, hogy hogyan írta a könyvet, milyen körülmények között, milyen időbeosztással. Valószínűleg van egy kis valóságshow beütése az emberek számára ezeknek a dolgozó asztalokról lőtt képeknek, beengeded őket egy kicsit a magánszférádba, ezért olyan népszerűek ezek a fotók.

 
http://admin.konyvaruhaz.info/media/files/1-FkaruDLhshZ1dmPtQyKcVA.png

Számolj be minden történésről

Főleg az újságmegjelenésekről, ha írnak rólad vagy a könyvedről, akkor mindenképp ünnepeld meg egy jól sikerült fotóval az adott újságról. Vagy screenshottal, ha online felületen jelent meg rólad cikk. Engedd, hogy a követőid veled együtt örüljenek, vond be őket a sikerélményeidbe.

Használj hashtageket

A felhasználók arra használják a hashtageket, hogy megtalálják az őket érdeklő képeket és arra is, hogy növeljék a saját fotóik nézettségét. Akár 30 hashtaget is használhatsz egy fotónál, de általában 5–10 a maximum, amit betesznek a userek. A legjobb módszernek az tűnik, hogy a nagyon népszerű, általánosabb hashtageket keverik a speciálisabb, személyre szóló hashtagekkel. Könyv esetében a személyre szóló hashtagek között mindenképpen szerepeljen a #SajátKönyvedCíme.

 
http://admin.konyvaruhaz.info/media/files/1-8u8yTwiWskSj1zVna2FJ_g.png

Kiadás előtt engedj bepillantást a könyvedbe

Nem kell félteni a nyilvánosságtól az írásodat, elvégre nekik íródik, mutass meg egy-egy fotót a szövegről, illusztrációkról vagy fotókról, amik benne lesznek a könyvedben. Lehet a szöveg különböző stádiumait fotózni és megmutatni a követőidnek, ahogy a monitorról egyszer csak kinyomtatva is láthatóvá válik a történet. Az ilyen megjelenés előtti kis műhelytitkokat nagyra értékelik a követők, hálásak érte és úgy érzik, részesei egy alkotó, kreatív folyamatnak. Ne foszd meg őket ettől.”

A bejegyzés trackback címe:

https://szerzoikonyvkiadas.blog.hu/api/trackback/id/tr411842449

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.