Egy olvasónak minimum hétszer kell látnia a könyvet, mielőtt észreveszi, hogy létezik

Furcsán hangozhat a cím, hiszen mi az, hogy hétszer kell az olvasók elé tolnunk a könyv hirdetését, ha azt szeretnénk, hogy észre is vegyék. Sőt akár meg is vásárolják. Márpedig a profi marketingesek szerint ez a hetes az a bűvös szám, ami kell ahhoz, hogy a vásárlóban rögzüljön a könyv létezése és vágy ébredjen benne a vásárlásra.

14022415_ml.jpg

 

Mivel szerzői kiadásban gondolkodsz, ezért muszáj az íráson túl tanulnod a könyvkiadás egyéb összetevőiről is, mint például arról, hogyan tudod eljuttatni a könyvedet az olvasóhoz.

Lynne Cantwell, hosszú évekig a CNN újságírója volt, majd független szerzőként váltott a fantasy regények írására. Sikeres selfpublisher vált belőle, azóta pedig a saját tapasztalataival segíti a kezdőket.

“Nem tudom megszámolni, hányszor hallottam már független szerzőktől azt, hogy szeretnék minél gyorsabban visszakapni azt a pénzt, amit a könyveik hirdetésébe fektettek. A legtöbben azt gondolják, hogy akkor sikeres egy reklám, ha az eladásból több pénz folyik be, mint amennyit a marketingre költöttek. Kétségtelenül remek dolog, ha így történik, de a marketing nem erre való. Nem azért van, hogy eladjon direktben termékeket, hanem azért, hogy a vásárlókkal megismertesse a márkát, hogy úgy döntsenek, megveszik, bármit is árulsz. Jelen esetben a könyvedet.

Egyetlen hirdetéssel nyilván nem fogod elérni azt a célt, hogy megismertesd a terméket a közönséggel.

Alaptétel a marketingben az, hogy egy üzenetet hétszer kell látnia a vásárlónak ahhoz, hogy megragadjon benne. Tehát, ahhoz, hogy az olvasóid észrevegyék a könyvedet, legalább hétszer be kell mutatnod nekik. Legalábbis, ha azt szeretnéd, hogy meg is vegyék.

 

Ezt a bűvös hetest azonban már vitatják, mert mostanra már annyira túlterheltek a vásárlók a rengeteg marketing üzenettel, hogy feljebb tolódott az ingerküszöbük és ezért több benyomásra van szükségük ahhoz, hogy vásárlási inger ébredjen bennük. A legújabb varázslatos szám a marketingben most épp a 13. De nem kell feltétlenül hinnünk ennek, hiszen már 1885-ben is dobálóztak nagy számokkal Thomas Smith: Successful Advertising című könyvében, amiben egyenesen azt írták, hogy

20-szor kell a vásárlók elé tárni a terméket, hogy elszánja magát a vásárlásra:

  1. Az első alkalommal ránéznek bármilyen hirdetésre és nem is látják.
  2. A második alkalommal ránéznek és nem veszik észre.
  3. A harmadik alkalommal felfigyelnek, hogy van ott valami.
  4. A negyedik alkalommal van egy olyan sejtésük, hogy ezt már látták valahol.
  5. Az ötödik alkalommal el is olvassák a hirdetést.
  6. A hatodik alkalommal elgondolkodnak rajta.
  7. A hetedik alkalommal kicsit idegesek lesznek tőle.
  8. A nyolcadik alkalommal azt gondolják magukban: “Itt ez az átkozott reklám már megint.”
  9. A kilencedik alkalommal nyugtalankodni kezdenek, hogy lemaradnak valamiről.
  10. A tizedik alkalommal megkérdezik a barátaikat és szomszédaikat, hogy ők elolvasták-e már ezt a könyvet.
  11. A tizenegyedik alkalommal azon tűnődnek, honnan van ennyi pénze a hirdetőnek reklámokra.
  12. A tizenkettedik alkalommal azon gondolkodnak, hogy biztos remek könyv lehet.
  13. A tizenharmadik alkalommal úgy érzik, hogy értékes könyvet látnak.
  14. A tizennegyedik alkalommal már úgy emlékeznek, hogy rég szeretnék elolvasni ezt a könyvet.
  15. A tizenötödik alkalommal vágyakozni kezdnek rá, de lebeszélik magukat róla a pénz miatt.
  16. A tizenhatodik alkalommal megbeszélik magukkal, hogy majd egyszer meg fogják venni.
  17. A tizenhetedik alkalommal felírják maguknak, hogy mindenképp vegyék meg majd a könyvet.
  18. A tizennyolcadik alkalommal átkozzák a pénzügyi helyzetet, amiért nem tudják azonnal megvenni ezt a csodálatos könyvet.
  19. A tizenkilencedik alkalommal átszámolják a pénzüket.
  20. A huszadik alkalommal, amikor látják a reklámot, elmennek és megveszik a könyvet.

Valószínűleg Mr. Smith egy kicsit túllőtt a célon a 20 alkalmas elméletével, de érdemes a 10-es pontra odafigyelni: “megkérdezik a barátaikat és szomszédaikat, hogy ők elolvasták-e már ezt a könyvet.”

A szájhagyomány útján terjesztés az egyik leghatékonyabb és legsikeresebb marketing. És a legjobban úgy tudod elérni, hogy beszéljenek a könyvedről, ha 7 (vagy 13 vagy 20) alkalommal valamilyen módon a tudomásukra hozod, hogy létezik. Ezek után már csak egy kis szerencse kell — mert szerencse nélkül minden egyes könyvből, amit csak hirdetnek a kiadók, bestseller válna — , hogy tényleg szárnyra kapjon a könyved híre és sikereket érj el vele.”

A bejegyzés trackback címe:

https://szerzoikonyvkiadas.blog.hu/api/trackback/id/tr511968209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása