Így lehetsz sikeres független szerző

Penny C. Sansevieri marketing szakértő és életmód tanácsadó, aki rengeteg íróval foglalkozott már a munkája során. A gyakorlati tanácsokon kívül az írás lelki oldalában is segít nekik, motiválja őket és ösztönzi a célkitűzéseiket. Az ő tanácsai következnek  arról, mi a kulcs a sikeres selpublishinghez.

succeed.jpg

 “Vágj bele

Folyton ezt hajtogatom, de nem lehet elégszer elmondani. Ha nem ülsz neki, sosem lesz kész a könyved. Ha épp nincs az íráshoz ihleted, akkor a könyv körüli teendőkkel foglalkozz, például indíts neki honlapot, végezz kutatásokat… Mindegy mit csinálsz, csak kapcsolódjon a könyvedhez valamilyen módon.

 

A siker pénzbe kerül

A te pénzedbe. Az írók sokszor azt hiszik, hogy elég, ha megírják a könyvet, amiből onnantól kezdve majd profitálhatnak. Sajnos ez nem így működik. Tervezd meg, mennyi pénzt vagy hajlandó befektetni a könyvedbe, majd készülj fel rá, hogy sok időbe is telhet, míg megtérül a befektetésed.

 

Lépj ki a komfortzónádból

Mármint szó szerint lépj ki a lakásodból és találkozz emberekkel. Menj el előadásokra, utazz, érjen rengeteg élmény. Azért van erre szükséged, mert egyrészt értékes kapcsolatokhoz jutsz így, másrészt pedig új ötletekkel térhetsz haza. Írói konferenciák, könyvbemutatók, bármi jöhet, amiről úgy érzed, ott találkozhatsz hozzád hasonló írókkal.

 

Maradj fókuszált

Talán az egyik legnehezebb ezt megvalósítani. Azt tapasztaltam a munkám során, hogy az egyik nagy dolog, amiben különböznek a sikeres írók a többiektől, hogy ők kitartanak és fókuszálnak az írásra. Azért olyan nehéz, mert az írás kreatív munka és a kreativitást nem egyszerű parancsra előhívni. De tanulható, úgyhogy egy időbeosztós tréningre nyugodtan iratkozz be és tanuld meg összpontosítani a figyelmedet.

 

Állíts fel egyértelmű célokat

Kulcsfontosságú, hogy legalább te tudd, hogy merre akarsz menni. Ahogy minden üzletben, az írás során is kell egy aprólékos üzleti terv, ami mentén haladhatsz. Mindent írj össze, olyan részletekbe menően, hogy hogyan akarod majd eljuttatni az olvasókhoz a könyved, hány bloggert akarsz elérni, hogy recenziós példányt adj nekik, milyen eseményeket szervezel a könyved köré stb. Fordíts nagy figyelmet a marketing részre, mert a könyveladás ott kezdődik, hogy eléred a potenciális vásárlókat valamilyen módon.

 

Keress objektív véleményt

A siker egyik meghatározó eleme lehet, ha objektív visszajelzéseket sikerül szerezned az írásodról még megjelenés előtt. Keríts egy csapatot magad köré, akik őszintén megmondják az arcodba, ha nem tetszik nekik valami a könyveddel kapcsolatban. A család, barátok, szomszédok nem biztos, hogy jó választás erre a célra, mivel ők nem akarnak megbántani téged. Ha olyan emberekre bízod a visszajelzést, akik tényleg objektívek veled és a könyveddel kapcsolatban, akkor nagy lépést tehetsz a siker felé.

 

Kövess hasonló írókat

Olyan írókat, akik hasonló területen írnak, mint te, és akik már valamilyen szinten sikeresnek számítanak. Az írók örömmel osztják meg a tapasztalataikat, keresd fel őket és meglátod, hogy készségesen a szárnyaik alá vesznek. Az interneten már könnyen kapcsolatba tudsz velük lépni, használd ki ezt a lehetőséget. 

Ha mindezt betartod, akkor sikeres író leszel? Jó lenne, ha azt mondhatnám, hogy igen, de a siker mindenkinek mást jelent. A tanácsaimat úgy írtam le, ahogy bármilyen más üzletbe belevágó embernek írtam volna, ugyanis a könyvkiadás is üzlet. Ezt fontos, hogy megértsd és így is kezeld a saját könyved kiadását. Ha az üzleti elveket magadévá teszed, sikeres selfpublisher lesz belőled.”

A bejegyzés trackback címe:

https://szerzoikonyvkiadas.blog.hu/api/trackback/id/tr411978498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.