Állj meg, nézz körül és figyelj a jó marketing érdekében

A kisgyerekeknek sokszor mondjuk, hogy úgy menjenek át az úton, hogy álljanak meg, nézzenek körül és figyeljenek. Álljanak meg, hogy lássák, mi van előttük. Nézzenek körül mindkét irányban, hogy biztos nem jön-e autó. És figyeljenek, hogy nem hallanak-e motorzúgást valahonnan. Ugyanez a hármas szabály érvényes a könyves marketingre is Rob Eagar, a Sell Your Book Like Wildfire című könyv írója szerint.

47777993_l.jpg

Rob Eagar akkor jutott ennek a hármas szabálynak a felismerésére, amikor az általa tartott számtalan íróknak tartott marketing szemináriumon felfedezte, hogy a személyes tanácsadások során rengetegen nem is kérdeznek tőle semmit a marketingről. Meglepve tapasztalta, hogy a legtöbben ahelyett, hogy kihasználnák a lehetőséget, hogy egy marketing szakértővel ülnek szemben és elkezdnék bombázni a kérdésekkel, inkább csak saját magukról beszélnek hosszú monológokban. Kifejezetten időpazarlás. Ilyenkor Rob csak ül ott és nem érti, hogy most akkor ezek az emberek tanulni akarnak valami újat vagy csak mondanivalójuk van az életükről. Annyira megragadtak szerinte a saját világukban, hogy elfelejtettek megállni, körülnézni és figyelni a környezetükre.

 

Ne kövesd el ugyanezt a hibát. Ha író vagy, hallgasd meg egy sokat olvasott ember véleményét, szerkesztőét vagy akár kiadóét és közben fordítsd a saját hasznodra az állj meg-nézz körül-figyelj hármas szabályt:

 

Állj meg: Ne beszélj annyit a könyvedről. Amikor találkozol valakivel, aki segíthet a fejlődésben, maximálisan használd ki a lehetőséget és vadászd az értékes információkat. Gyorsan vázold fel, hogy mit csináltál eddig, tedd fel a kérdéseidet, de járjon a fejedben egy képzeletbeli óra, ami jelez, ha már 1 percnél hosszabban beszélsz. Kevesebb beszéd, több kérdés.

 

Nézz körül: Mindkét irányban nézz körül, hogy lásd, a kommunikáció két irányban folyik zavartalanul. Hagyod, hogy a másik ember visszajelzést adjon a könyvedről? Vagy annyira túlmagyarázod a saját álláspontodat, hogy már nem tudod befogadni egy kívülálló szempontjait, amik pedig hasznodra válnának?

 

Figyelj: Figyelj a tanácsokra. Ha valaki építő kritikát mond neked a könyvedről, akkor jól figyelj és vizsgáld meg a véleményét. Írd le, amit mond. Nem kell vele egyetérteni vagy elfogadni az álláspontját. De a tanácsa vagy akár a szketpticizmusa ablakot nyithat arra, hogy hogyan tudnád hatékonyabbá tenni a marketingedet. A széles látókör megerősítí a könyved reklámozását is.

A bejegyzés trackback címe:

https://szerzoikonyvkiadas.blog.hu/api/trackback/id/tr3012560477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.