A Codex Group által végzett felmérésben 21.000 könyv születését és utóéletét vizsgálták. Az eredményben azt találták, hogy a legvonzóbb az olvasók számára egy író weboldalában az, ha felajánl különleges, ingyenes és még kiadatlan tartalmakat az arra látogatók számára. Lehetnek ezek a letölthető tartalmak novellák, kihagyott fejezetek, eltérő befejezések, bármi, ami kapcsolható a már megjelent vagy megjelenés előtt álló könyvhöz. A kutatásból az is kiderült, hogy ez a fajta többlet tartalomért áhítozás főleg a nőkre jellemző.
Rob Eagar, a Sell Your Book Like Wildfire című könyv írója szerint a felmérés eredményeit könnyen a saját hasznodra fordíthatod a könyved népszerűsítésében, hiszen ezek szerint, ha több emberhez szeretnéd, hogy eljusson a könyved, akkor ez a többlet tartalom az egyik leghatékonyabb módja a reklámozásnak. Jó példa erre Stephenie Meyer, a világhírű Alkonyat-sorozat írójának története. Stephenie írt egy novellát az egyik népszerű könyvének története alapján, amit felajánlott a honlapján, meghatározott időtartamra, ingyenesen letölthető tartalomként, mielőtt hivatalosan publikálta volna nyomtatásban. A novellát hatalmas érdeklődés övezte, az olvasókat tűzben tartotta, miközben épp két könyv írása közben volt az írónő.
Ahhoz, hogy olyan tartalmat írj, ami vonzza az olvasókat, nézz át mindent, amit valaha írtál és próbálj meg a már meglévő írásaidból egy rövid sztorit összerakni. Például:
1. Írhatsz előzményt vagy háttérsztorit a főszereplődről, amiből megismeri az olvasó az események láncolatát, ami aztán a könyved cselekményéig vezette a főhőst.
2. Ha sorozatban gondolkodsz, akkor írj olyan rövid történeteket, amik kitöltik két könyv között az űrt, előkészítik a következő könyv témáját. Lehet egy elvarratlan szál folytatása az előző könyvből vagy egy mellékszereplő kibontakozása, aki több figyelmet érdemel.
3. Ha vannak érdekes mellékszereplőid, akiknek nem volt alkalma teljesen kibontakozni a könyvedben, írhatsz róluk egy “Mi van velük ma?” történetet, amiben részletesebben leírhatod, merre tart az ő személyes sorsuk.
Amikor megírtad a novelládat, kínáld fel a honlapodon, közösségi oldalakon és hírlevélben az olvasóidnak ingyenesen. Állítsd a fantáziádat és írói tehetségedet a marketing szolgálatába, hogy minél több olvasóhoz eljusson a könyved.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.