Az írónő, aki mert nagyot álmodni

Ha meghalljuk Fejős Éva nevét, akkor egy ragyogó személyiségű, sikeres és mosolygós írónő képe jelenik meg előttünk. Egy írónőé, aki mert élni a világ nyújtotta lehetőségekkel, mert nagyot álmodni, és megvalósítani az elképzeléseit. Nekem ő egy igazi példaképet jelent, és azt hiszem ezt még sok írópalánta elmondhatja.

14037667_1358911324137392_314880086_o.jpg

Fotó: Debreczeni Zita

1. Hogyan látja a magyar könyvkiadást?

Szerzőként nagyon szerencsés vagyok, mert nagyon sok olvasóm és vásárlóm van, tehát a saját regényeimben bízhatom leginkább. Kiadóként a rengeteg külföldi szórakoztató regény versenyét látom, nagyon nagy a kínálat a hasonló színvonalú külföldi szórakoztató regényeket illetően, naponta szerintem több cím is megjelenik, így én már csak gondosan válogatva jelentetek meg az olvasóimnak a saját kiadómban, az Erawanban külföldi regényt, és inkább próbálok magyar szerzőknek teret adni, szép lassan növekedni. A gyors növekedést hihetetlenül veszélyesnek tartom. A kiadóm fő pillére azonban továbbra is a saját portfólióm, ezt köszönöm a szépen bővülő olvasótáboromnak!

2. Mit gondol, felveheti a versenyt a szerzői könyvkiadás a hagyományossal szemben?

Nem, de teret nyithat egy szerzőnek a hagyományos könyvkiadók felé. Én szerzői kiadásnál egy pályakezdő szerzőnek csak az e-könyvet javaslom, mert úgy gondolom sokkal kevesebb lehet a költsége, mint a nyomtatott könyvnek. Itt szeretném jelezni, hogy bár én is magam adom már ki a saját regényeimet 2013 óta, de valójában nem szerzői kiadásban, hanem egy könyvkiadót hoztam létre, ahol más szerzők műveit is megjelentetem, és most éppen a saját magazinomat készítem elő – ehhez azért egy kis szakmai múlt kell, kezdő szerzők, úgy gondolom, nem ebben a struktúrában gondolkodnak.

3. Milyen előnyöket lát a szerzői könyvkiadásban?

A szerző megméretheti magát, megtudja, mit szólnak idegen olvasók a művéhez, ebből rengeteget lehet tanulni. A könyvkiadók pedig egyre inkább odafigyelnek azokra a szerzői kiadványokra, amelyek sikeresek, és ma már sokszor nem a beküldött kéziratokból választanak, hanem olyan szerzőre voksolnak, aki egy kicsit már "megcsinálta" magát egy szerzői kiadással.

4. Mit tanácsolna azoknak az íróknak, akik a szerzői könyvkiadáson gondolkodnak?

Mindenképpen találjanak jó szerkesztőt, akiben megbíznak, és elfogadják a javaslatait, korrektorra is szükségük lesz, valamint borítótervezőre. Utána jöhet az e-könyv készíttetés. Azt javaslom, hogy elsőkönyves szerzők a lehető legolcsóbban árulják az e-könyvüket, hogy minél többen megvegyék, elolvassák, véleményezzék!

5. Elsőkönyves íróknak is jobb választás?

Mindenki arról álmodik, hogy majd felkarolja egy nagy kiadó. Én már nem voltam elsőkönyves, és újságíróként sokan ismertek, de regényíróként ismeretlen voltam, amikor 2007-ben egy akkori nagy kiadó beleszeretett a Bangkok, tranzit című regényem kéziratába, és egy kampány kíséretében 2008-ban, hosszú előkészítés után megjelentette, együtt dolgoztunk a további építkezésen, és habár már volt egy megjelent regényem korábban, mégis egy kicsit "elsőkönyvesként" kezeltek. Egy ilyen indulás manapság elég ritka, ezért nagyon jó startot jelenthet a szerzői kiadás.

6. Mit gondol, van a self-publishingnek árnyoldala?

Indulásnak remek, én sosem az árnyoldalakkal, hanem mindig a lehetőségekkel foglalkoztam, úgyhogy erre a kérdésre inkább azt válaszolom: az előnyöket érdemes nézni!

A bejegyzés trackback címe:

https://szerzoikonyvkiadas.blog.hu/api/trackback/id/tr1010422764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása